miércoles, 30 de noviembre de 2011

Twitter; introducció i ús



Twitter és una plataforma de micromissatgeria que permet publicar missatges de text curts (fins a 140 caràcters) i conversar amb els altres usuaris per mitjà de navegadors web o a través de clients d'escriptori i de telefonia mòbil. La conversa és oberta a Internet (encara que es poden protegir les converses d'un compte perquè només les puguin veure els seus seguidors) i s’hi construeixen xarxes socials a partir del seguiment dels usuaris que ens interessin. És una eina idònia per comunicar nous serveis, per referenciar informacions diverses (d’agenda, emergències, noves publicacions...) i per retransmetre esdeveniments, però també és una eina per dialogar i col·laborar. En aquest sentit, els perfils de Twitter de la han d’afavorir la conversa i interaccionar amb els usuaris  
Pel que fa al text, cal que la informació sigui sintètica, rigorosa i concisa. Per això, és important adjuntar-hi un enllaç sempre que sigui possible, ja que, d’aquesta manera, s’ofereix als usuaris la possibilitat d’ampliar el contingut.


Enllaços

Els enllaços aporten valor afegit al tuit. Cal llegir bé els textos que s'enllacen i assegurar-se que la font és fiable. Si es tracta de llocs web, cal buscar-ne les persones que l'han creat i veure si se'ls pot donar crèdit. En general, cal evitar enllaçar blocs personals, tret d’aquelles informacions que són rellevants pel contingut (seleccionat amb l’objectiu del perfil de Twitter de la Generalitat) i no pas per l’opinió de la persona blocaire.

Etiquetes (hashtags)

L’etiqueta anuncia la temàtica del tuit i hem d'usar les que ja es fan servir a Twitter. La manera de saber si una etiqueta està en ús és escriure-la al buscador de Twitter http://search.twitter.com (ex: administracio) i així esbrinarem si està en ús o no. L’etiqueta ha de ser curta. L’ús d’etiquetes permet recuperar la informació d’una manera àgil; així, els usuaris poden cercar i filtrar contingut a partir de les etiquetes. A més a més, són un indicador dels temes de més actualitat a Twitter.

Retuits (RT)

Els retuits són tuits d’altres persones usuàries que tornem a publicar per col·laborar a la conversa. Perquè els altres usuaris puguin retuitejar-los, els tuits han de tenir uns 125-130 caràcters com a màxim (segons la llargada del nom del perfil). Per norma general, s’han d’escriure amb el format següent:
RT + @nomdelperfilretuitejat + text + enllaç escurçat + #hashtag



No hay comentarios:

Publicar un comentario