Twitter és
una plataforma de micromissatgeria que permet publicar missatges de text curts
(fins a 140 caràcters) i conversar amb els altres usuaris per mitjà de
navegadors web o a través de clients d'escriptori i de telefonia mòbil. La
conversa és oberta a Internet (encara que es poden protegir les converses d'un
compte perquè només les puguin veure els seus seguidors) i s’hi construeixen
xarxes socials a partir del seguiment dels usuaris que ens interessin. És una
eina idònia per comunicar nous serveis, per referenciar informacions diverses (d’agenda,
emergències, noves publicacions...) i per retransmetre esdeveniments, però també
és una eina per dialogar i col·laborar. En aquest sentit, els perfils de
Twitter de la han d’afavorir la conversa i interaccionar amb els usuaris
Pel que fa al
text, cal que la informació sigui sintètica, rigorosa i concisa. Per això, és important
adjuntar-hi un enllaç sempre que sigui possible, ja que, d’aquesta manera, s’ofereix
als usuaris la possibilitat d’ampliar el contingut.
Enllaços
Els enllaços
aporten valor afegit al tuit. Cal llegir bé els textos que s'enllacen i assegurar-se
que la font és fiable. Si es tracta de llocs web, cal buscar-ne les persones que
l'han creat i veure si se'ls pot donar crèdit. En general, cal evitar enllaçar
blocs personals, tret d’aquelles informacions que són rellevants pel contingut
(seleccionat amb l’objectiu del perfil de Twitter de la Generalitat) i no pas
per l’opinió de la persona blocaire.
Etiquetes
(hashtags)
L’etiqueta
anuncia la temàtica del tuit i hem d'usar les que ja es fan servir a Twitter. La
manera de saber si una etiqueta està en ús és escriure-la al buscador de
Twitter http://search.twitter.com (ex: administracio) i així esbrinarem si està
en ús o no. L’etiqueta ha de ser curta. L’ús d’etiquetes permet recuperar la
informació d’una manera àgil; així, els usuaris poden cercar i filtrar
contingut a partir de les etiquetes. A més a més, són un indicador dels temes
de més actualitat a Twitter.
Retuits (RT)
Els retuits
són tuits d’altres persones usuàries que tornem a publicar per col·laborar a la
conversa. Perquè els altres usuaris puguin retuitejar-los, els tuits han de
tenir uns 125-130 caràcters com a màxim (segons la llargada del nom del
perfil). Per norma general, s’han d’escriure amb el format següent:
RT + @nomdelperfilretuitejat + text + enllaç escurçat
+ #hashtag
No hay comentarios:
Publicar un comentario