lunes, 21 de noviembre de 2011

GoogleDocs, una eina efectiva pels professors




GoogleDocs és una eina bàsica que ens permet crear documents ofimàtics (de text, presentació, taula numèrica i formulari), gestionar-los fàcilment, tenir-los a disposició en el núvol i, sobretot, poder-los compartir i gestionar aquesta compartició. 


GoogleDocs permet crear documents de text i compartir-los amb altres usuaris. En Educació les aplicacions són nombroses, a continuació apuntem les més notables.

- Compartir text i correcció.

Molts professors han utilitzat el correu electrònic per a que els alumnes enviïn textos i documents i els poguessin corregir. GoogleDocs permet compartir els textos i anar treballant sobre el mateix document de tal manera que el professor pot corregir i incloure comentaris i indicacions en el mateix document amb el que s'estalvia problemes a l'hora de gestionar diverses versions, que era el que passa quan s’envien els documents per mail.



- Composició conjunta de textos


Poder compartir el document permet crear informes compartits entre professors, redaccions o textos en equip i fins i tot compartir apunts i anar-los millorant amb l’ajuda de tots els persones que participin en el document.

- Previ al bloc

Pensem que el text que es publica en un bloc com a entrada és definitiu, és a dir, si tenim un bloc de classe en el qual participen els alumnes i el professor vol estar al corrent del que es publica, de la qualitat i els continguts, un document compartit, en el qual es treballi el text que s'hagi de publicar, permet al professor tenir accés a l'article, fer anotacions i, quan considera adequat, dóna accés a la publicació al blog.

- Llistes d'assistència i qualificacions

Hi ha professors que utilitzen la taula de càlcul de GoogleDocs per portar al dia la llista d'alumnes i l’assistència ja que resulta còmode al ser un document que està en el seu compte privat a Internet (el que s'anomena en el núvol).
També s’utilitza per compartir amb els alumnes les taula de qualificacions. (Alhora de compartir es pot optar perquè les persones amb qui es comparteix el document ho puguin veure però no editar).

- Enquestes, presa de dades i tests.

La possibilitat de crear un document formulari amb GoogleDocs permet crear de manera molt senzilla enquestes amb diferents possibilitats de resposta: text, selecció múltiple, numèric, etc.

D'aquesta forma el professor pot recollir dades d'una manera senzilla, enviant el formulari perquè els alumnes el complimentin amb el correu electrònic, per exemple, o amb dades que puguin ser rellevants per a la classe.

Així mateix també es pot emprar per crear tests, els resultats dels quals queden registrats en un full d’excel a la safata de documents de GoogleDocs.




Hi ha altres eines digitals dissenyades per fer el mateix que GoogleDocs, per exemple: Zoho Projects (http://www.zoho.com/), Feng Office (http://fengoffice.com/), Think Free (http://member.thinkfree.com) o Acrobat (https://acrobat.com/welcome.html) però totes excepte Zoho no són totalment gratis i, sobretot, estan ideades com a eines de gestió de projectes col·laboratius i de planificació en un entorn d'empresa.



Zoho Projects és una eina molt interessant, però està més dirigida al treball en un equip de projecte i és una mica més complicat que GoogleDocs que, al nostre parer, ofereix un entorn de treball molt senzill i usable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario